Thursday, July 5, 2012

Halatuju atau Tuju-Tuju?

Rasanya agak lama dah tak menulis. apsal?mungkin aku agak bosan dengan dunia cyber..mungkin juga virus facebook dah menyelinap sampai masuk ke liang roma..sampai aku jadi lupa diri. lupa yang hidup ini cuma sementara. Aku seperti sudah bosan dengan keadaan di sekeliling. keadaan yang kelam kabut..haru biru...cuba bayangkan kalau Spain tukar formasi setiap match masa Euro 2012 tempoh hari...alamatya tersungkur macam Jarman lah jawabnya...cuba korang bayangkan..kalau ..ehem ehem....tiap2 bulan tukar formasi....pehhh tak dapat aku bayangkan...

Ahhh. Lantaklah dengan semua tuu. yang penting,aku saspek pengadil bola liga super malaysia ni...makan risuah ker ape? tumbuk telur..tumbuk muka ..pun tak dapat kad...apsal?kedekut sangat nak bagi kad?takut kad tu habis?atau takut Singapore marah?

Nak buat bisnes pun susah...ape pun susah..musim2 pra-pilihanraya neh. tapi takkan nak tunggu projek goverment jer?ape barang?tak kompetitif kalau ini macam. aku rasa kalau mau cepat berjaya, aku kena cari kabel sebesar peha (org dalam)..senang skit mau dapat projek. koman-koman boleh buat contact..ok laa tu kan kan. takkan nak harap subsidi baja je tiap2 tahun. kalau tak dapat subsidi,mati laa pokok getah kan kan?

Setakat ini aku dah konfius dengan hala tuju dengan 'treler' yang aku tumpang. 5 tahun lepas, 'treler' yang aku tumpang neh..amat gah..hebat...penuh dengan ahli-ahli yang rajin..terer..power...tapi sekarang...yang rajin dah jadi malas...yang power...power nya dah tak berapa nak power...yang terer...dah hilang terernya...dulu 'treler' ni mau pergi ke bintang...tapi sekarang..mungkin cuma ke Bukit Bintang....harap-harap akan berlaku perubahan...perubahan yang menguntungkan..bukan yang membebankan...dengan itu..."Majulan Sukan Untuk Malaysia"

0 comments: