Sunday, August 9, 2009

BAB1 or H1N1?

Nampak cam gomen buat rilek jer pasal Selsema Babi neh. rasa-rasanya keadaan dah cam teruk dah. tapi biasa laa..cover baikk pnyer. stakat ni dah 18 orang kena. so sape-sape yang ada sakit kronik...gemuk..hamil..be carefull sbb sangat susah nak recover. orang-orang dewasa yang sihat jer leh recover stakat neh. so hati-hati..elakkan tempat yang ramai orang. pakai mask kalau boleh..kalau ada topeng hantu pun pakai gak..bior sumer orang lari.

Takut beb pasal bende neh. tapi mati tuu suatu yang pasti. lambat atau cepat je. yang penting kita bersedia. kan kan? risau gak sbb aku demam on n off.

Aku rasa Sabah ni BN dok jaga dari zaman biler ntah. tapi still ada budak2 kat sana yang tak skolah. ksian beb. biler aku tanya,diorg jawab "tak ada uwang". tapi pasar ikan kat sana rare btol. ikan macam-macam ada. ader kaler biru...kuning.. giler ahhh..geram giler nak bwk balik. kalo ada lobster..aku dah sumabt dlm kotak dah bwk balik..tapi sbb aku dah curi-curi bwk balik daging 'payau'...kire cukup laa tu...hehe.. kang kantoi mampus!

Fuh dlm flight, kiri kanan orang selsema..tmasuk dgn aku...aku bukan sbb demam tapi sbb tak tahan altitud tinggi...mula laa mleleh.

Tapi kalau pergi Tawau, jangan miss breakfast kat Marco Polo Hotel. fuhh..awek yg serve kopi...fuhh..giler ahh cun...nama die Ira. bukan aku yg tanya...client yg tanya..hahaha

0 comments: