Wednesday, October 28, 2009

Final Piala Malaysia 2009

Yang konfirm dah pasti Kelantan dah kalah 1-3 kat Negeri Sembilan. yang pasti, peminat fanatik Red Warrior buat hal malam tu. bakar kerusi,main mercun dan lain-lain. yang konfirm jugee, aspek keselamatan langsung tak diambil peduli oleh Pengurusan Stadium. kalau aku seludup senapang gajah pun boleh lepas malam tu. giler ahhh, stadium pnyer bagak besor..tapi buat rilek je dgn fan yang ramai giler neh. memang fan Red Warrior buat hal..tapi bukan 65000 pnyer orang yang buat hal. kalau 65,000 orang buat hal..konpem stadium tu jadi padang jarak..padang tekukur. ini ada 2,3 ekor hamlau yang buat hal. ketagih nak main mercun. tapi kalau ada orang check b4 masuk stadium..konpem tak lepas pnyer...takkan nak taruk mercun dalam spender...kang meletup...masuk METRO lak.

Tapi yang pasti, atmosphere die memang lain macam. aku dah tengok macam-macam final piala malaysia..tapi yang ni paling meriah. merah jer dari jauh. dah macam liga itali..dah macam kelab turki.hahhaha. menang ke kalah ker..yang konpem...budak2 ni tetap akan main mercun. kalau menang lagi laa kecoh. tapi, dalam final tu kita boleh perasan antara bola dan idola. yang mau di tonton..bola namanya..yang mau dirinya dijadikan idola..anuar musa namanya. ape ke biol tengok bola...pastu duk usung banner gambar presiden persatuan bola. tak pernah di buat mana-mana kelab kat dunia ni..hatta di Maldives skalipun. kalau usung banner coach..ada laa logiknya. adoi..ni dah dikira misconcept dah ni. nasib baik kalah..kalau menang..fuhhh....giler...setiap kali banner lalu atas kepala aku..aku rasa cam nak koyak je banner tu...cam hampeh.

Memang patut fan Red Warrior mengamuk..tapi jangan laa sampai bakar kerusi. baling botol tu memang dah jadi budaya bola malaysia. takde apa yang nak di check,kalau satu stadium meletup..cmana?

0 comments: