Wednesday, March 11, 2009

Jangan marah, jangan melatah

Jangan marah dan jangan melatah. ramai ahli-ahli cakap pembahagian hadiah tak adil, tipu dan ada skandal di sebaliknya. tapi sebab aku dapat hadiah yang OK, so aku redho je lah. dah 3 taun aku dapat hadiah cap ayam, taun ni baru dapat yg ok...kira ok laa tu. dah nama dia 'cabutan nasib', so atas nasib masing-masing lah..kan kan. yang malang, tukang tolong buat cabutan yang dapat nama tak elok. kesian. kalo aku dapat hadiah cap ayam pun,sure aku bengang. sama je. itu memang lumrah manusia. sbb yang dapat hadiah best-best tu kawan-kawan, so mula laa kita rasa tak puas hati. kalo aku pun..sure akan rasa camtu. tapi kalo org luar..contohnya cam tukang isi minyak kat Petronas yg dapat hadiah..takde plak kite nak bising-bising. kan kan? kita redho je lah..kan kan...

Aku dengar-dengar cabutan tu memang adil, cuma cara cabutan mengkonfiuskan ahli-ahli.

Rilek-rilek. Dah lupe ke pasal bonus??? naper ader yang dapat 3,4 bulan tapi performance nya biasa saja. kan kan? hehhehe. dunia ni kang ada tunggang terbalik..kan kan

0 comments: