Tuesday, January 27, 2009

Ayat-ayat Poyo

Smalam jalan-jalan, masuk kedai jam. usha-usha, skali ada jam SEIKO. fuh..mnarik sehh. murah lak tu. taaaapi...mana ada duit...kan blom gaji lagikk. biar je lah. lain kali je lah beli jam tuu. esok dah gaji..gaji + duit 'jeng jeng jeng'. giler ahh..mlm ni mesti semua orang tak lena nak tdo.. mesti semua tak sabar nak check maybank2u. aku bet...mesti korang sampai ofis terus check maybank2u kaaan? sronok kan dapat duit sgedebuk camtu kan kan? aku nak buat apa hah dgn duit tu? ayat-ayat poyo (cam bunyi ayat-ayat cinta..novel indon tuu) sebelum masuk gaji!

Mula-mula aku mau bli fog lamp kete (satu dah ilang kna curik). pastu aku nak servis kete. pastu aku nak tukar tayar blakang. pastu aku nak bli wallet baru. jam??perlu tak? mungkin perlu. takkan nak bli SEIKO kot. leceh lah. nak bli swatch cam budak2 plaks..tapi abg aku umo 36 slamber jer laki bini pakai swatch. bukan salah pun. ker nak bli CASIO Chronograph? pening dol. kang last-last bli jam GUESS. baik tak payah bli. tak susah2 nak fikir. alamak..lupe nak taruk pasal sport rim? kalau taruk sport rim pun, bukan bleh menambah kehenseman pon. kan kan? btol tak? nak kate kete makin laju pun tak. sama je. kalau bli spek itam jenama Ray Ban tu mungkin laa leh tambah macho skit...itu pun skit jer...

2/3 hari ni aku sedikit lalai. bangun lewat. apsal? sbb aku tdo lewat. aku main intenet. memang intenet ni melalaikan. aku potong intenet baru tau! sbenarnya atas hati sendiri. kalau dah niat tanak bangun..mmg takkan bangun pnyer subuh tuu..tapi kalau kat dalam hati mmg niat nak bangun..sure dan pasti akan tjaga. dapat duit ni aku nak bli material exam lah. aku mau study. smentara masih kat sini, baik aku amik semua paper yg tinggal. at least ada bekalan untuk hari esok! ehh, Jason Mraz ada banyak lagu best tak? kalau John Mayer byk gak. rasa cam nak pegi jer konsert Jason Mraz. cam best jer kalau dapat sing a long lagu die. angan-angan kosong laa tuu.

Aku saspek aku cuma dapat 2 bulan je sbb aku nyer KPI cam teruk jer. takper..redha jer. kalau itu bukan hak aku...aku memang tak layak pun untuk terima. kan kan. lagipun, duit bukan boleh bawak ke-happian yg ultra pun untuk aku. ada benda lain yang lagi penting. alaaa duit kan...brape lama je boleh tahan? smggu...2 mggu? tp...aku bsyukur dengan apa yg aku akan dapat..:)..wow..kalau beli jersi ada nama TORRES mesti nampak hero. btol tak? tapi yg best...mggu dpan g training ada duit banyak...bole bli baju Ben Sherman kat sana. aku dah google kat sana. mggu depan cuma band Prodigy je ade buat show. kalau time tu ada Dinosour Jr ker..mesti syok. hehee...lebey-lebey plaks.

0 comments: