Wednesday, January 7, 2009

cerita naik bukit versi akustika

Cam naik...bila turun bukit, naik lori sayur baru lah adventure. lompat sana...hantuk sana..hantuk sini...baru adventure. So kitorang turun bawah..jalan memang licin..sempat gak 4/5 kali tolak lori tsangkut dalam selut & lobang. tapi mmg syok tolak lori sayur neh. so,kitorang sampai bawah kat Kg Org Asli (kampung Talib & Saari). kitorang tengok tempat camping. hampeh btol budak2 neh bole layan mancing dolu. khemah tak pasang lagikkkk. takpaaa...so..after 1 hour...rasanya..kitorang start pasang canvas buat atap utk tempat lepak2+letak barang. then hidupkan api pakai kayu api..masak nasik+air+ikan masak asam pedas....sedap tuuu....hirup air kopi O...fuh!

Skali daaa si Talib neh leh citer pasal hantu kat kawasan tempat camping tuh... siol btol...aku dah laa kurang brani...hahhaha..cuak sehhh...die ckp pnah nmpak hantu kat jambatan gantung...3 meter dari tempat kitorang camping..giler...dah pandai citer hantu..die blk tdo umah..tak aci btol. so malam nya still hujan...tak byk benda leh buat...cuba nak tidur...tp..agak2 'kesit' (takut)..so aku kluar balik lepak2..borak2...gelak...mmg syok...sambil hirup air kopi dan mnyedut Nusantara bramai-ramai. agak2 dah kol 1230..kitorang masuk tdo...kali ni takda bedtime story..sumer dah penat...

Esoknya,sedar2..dah cerah..dah kol 730 am, ahhh bangun je lah. bangun je terus minum air kopi+makan megi goreng. sedap! lagi sedap dari megi goreng kat kdai mamak...so about 11 kitorang gerak ke pekan lasah.. skali lagi naik lori sayur..fuh..kali ni mmg huru hara... driver bwk laju giler cam nak gi racing kat Batu 3. mlambung2 kitorang dlm lori..tapi syok..adventure...sehh..hehheee...sampai pkan Kola Kangsar...bli ayam utk BBQ. then kitorang ke Hutan rekreasi Ulu Kenas. kali ni dah tak adventure sbb dah ada coverage Celcom...(apsal tepon aku tak dpt line hah?)...so..sampai sini..hujan lagik....mmg tak benti...arus mmg kuat...so..untuk kali ke dua nya aku mandi...target tanak mandi langsung...tp sbb basah kuyup kna hujan..mandi jo lah...

Malamnya,kitorang BBQ...ada gak ayam yg agak kurang masak...aku slamba je makan...lagikan steak kat Chillis mohd salleh buat 'half-cook'..ini ayam half-cook. so mlm nya diorg sambung mancing..tp aku malas dah..aku nak bsembang jaa sambil minum..kopi. about 12 sumer dah tdo...ada yg tdo atas toto..ada yg tdo dlm sleeping bag...ada yg pakai beras 5kilo buat bantal...huhu...skali aku tjaga tgh2 malam..nak bukak mata takut sehhh..takut nampak pontianak kat atas pokok sbb kali ni tdo kat pondok..bukan dlm khemah...lama gakkk aku tutup kpala aku dgn sleeping bag...panas lak tuuu..skali terdengar sore ada geng baru blk mancing..so aku tanya...'dpt ikan tak?'...slamber je...nasib baik orang..kalau hantu?hahhaha...pastu baru aku leh tdoooor....cuak sehhh...lain kali kna bwk pnutup mata kalau masuk hutan....

Esoknya..kitorang gerak pegi pekan Manong...mkn nasi lemak..then gerak balik KL...

++tringin nk bli lori sayur....power tuu!

2 comments:

Anonymous said...

taruk la gambar seikat dua.....

karim rambo said...

dah try nak upload 17 kali tapi tak dapat...apsal ntah