Thursday, January 15, 2009

Misteri Mimpi Rokiah

Dah lama aku perasan..bukan aku yg perasan..tapi aku perasan jiran aku yg Cina neh...kol 630am dah kluar..hantar anak2 dia pegi skolah. kol 9 mlm baru blk umah. ksian plak aku tengok dia. tapi yang aku konfiusius mana pegi hubby dia? dulu slalu gak aku nampak hubby dia turun bawah bli paper or teh tarik. tapi rasanya dah lebey sbulan aku tak nampak laki dia. pelik btol. pastu, ah soo ni da pakai kete baru Toyota Rush. dulu diorg pakai Iswara old skool ja. konfius ni. ntah-ntah laki dia dah pass away. serius ksian tengok ah soo ni. kalau balik mlm...muka penat giler. tapi aku rasa dia neh ada buat bisnes kdai runcit neh. sbb anak2 die pun blk kol 9pm gak sama dgn dia. kadang kalo tsrempak dgn dia..sempat gak aku tegur. saja nak bermesra. tp dia ok..kalo tegur mesti jawab pnyer...

Ada satu lagi benda yang mengonfiusiuskan aku. apsal jiran-jiran aku mesti dok skejap jaa kat sini. lpas 2,3 bulan mesti chow. ada yang tak sampai sbulan pun dah chow. misteri seh! yang aku prasan kat floor aku neh cuma ada 4 buah rumah je stay lama. itu pun sbb rumah yg diorg bli. yang jenis mnyewa, mesti cpat chow. yang lagi rare..rumah yg btol2 atas rumah aku. dah brape dozen aku tengok orang yg kluar masuk. mesti tak smpai sbulan. takut dol! ntah ape yg ada kat umah tu. patut laa kadang2 aku ada dngar orang dok mngetuk lantai dari atas...dah lama aku prasan..tapi buat rilek jer. tapi....rumah atas mana ade org duduk dol?pastu sape yg ketuk lantai? alamak! ayat sedapkan hati "mungkin sbelah umah tu kot yg dok ketuk lantai..sbb tu leh dngar smpai bwh".

0 comments: