Thursday, January 8, 2009

boikot?

Mau boikot Yahudi? aku nak boikot negara Isr**(aku start boikot tanak sebut nama) jer sbb bukan semua bangsa diorg ni jahat. ada gak yg lurus bendul..skema..sopan..ayu. teringat lecturer aku citer dulu masa dia study kat Amarika. Die ngayat awek Jew sorang neh..skali dapat..siap jadi aweks die. so one day, parent aweks dia suruh bawak datang rumah. memang dia gabra giler...1st time jumpa parent. so parent aweks dia pegi pasar beli lauk...tapi dia beli yang halal...yang 'handal' dia tak beli. so bila nak makan...bapak aweks dia suruh dia bcakap (cam public speaking). tak terkeluar sore die. panikk!. rupanya, setiap kali ada tetamu datang..semua orang kna 'speech'. lpas semua orang 'speech' baru boley makan. camni rupenye stail diorang.

Skang..byk persatuan tu persatuan ni dok sebarkan suruh boikot product Yahudi. cakap saja tak guna beb. snang je nak boikot, amik satu product je. tak payah banyak-banyak. Contoh, korang nak boikot McD...sanggup ker?Burger die sedap sehh...skang plak ada prosperity burger..fuh...tak tahan. yang bagusnya kalau nak boikot..boikot barang keperluan harian...cam shampoo..rokok...minuman. aku amik satu product je: Coca Cola. snang kan? aku cadangkan korang boikot Nestle dengan tidak minum nescafe kat Ubi Kayu. hahhaa...

Malas laah nak fikir pasal boikot memboikot neh. Kita ni inferior...bukan superior. Selagi Pak Arab kat padang pasir tu tak sekepala...sampai bila pun masalah Palestine tak selesai. huh!

0 comments: