Friday, January 30, 2009

Misteri Nusantara

Fuh, 2/3 malam ni aku asyik mimpi seram jerk (aku rekaje citer neh). tapi ok lagi laa kalau mimpi seram. ada skali tu aku mimpi aku nak sepak bola, skali dah aku tjaga sebab kaki aku memang btol2 tengah flying kick. giler hampeh! dibuatnya ter flying kick masa tidur time khutbah Jumaat, mau sampai ke tua orang ingat muka aku.

Rasanya tahun 2008 sangat letih. seperti dah bagi 200% effort daa tahun lepas. sabtu ahad pun kadang2 dok keja gak. tahun ni rasanya nak kurangkan effort tu jadi 50%. mau tukar mode 'auto' kepada 'kena suruh'. mode rajin jadi mode malas!

Haha. ni ayat-ayat kechewa sbb tak dapat bonus banyak laa ni. hahaha. tapi btollah, watpe bagi effort lebey-lebey kalau orang lain effortnya setakat siku tp bole dapat duit lebey? kan kan? kesian gak tengok ada member yang keje keras tp dapat bonus sama je.hehhee. tu laa kau, sape suh kje bsungguh sangat? tengok, ada orang jaga satu projek pun leh dpt smpai 3,4 bulan. huhu. alaaa..rezeki masing-masing beb! watpe nak bising. kalau taun ni bukan rezeki kau..taun depan pun bukan rezeki kau lagik. hehhee.

Tapi aku rasa sedikit unfair. aku rasa too many things not related inside the KPI form which affected ramai orang. "personal grooming" itu boleh dikira sebagai performance? duh! sbb tu kna kurang kan ksungguhan. tambahkan kemalasan.yay! aku rasa performance bonus kena refer to project yg dibuat, task yang disiapkan. itu baru cool! mrepek btol lah kalau ikut form tu!!

Ahh mampos lah, EDS offer..aku blah! woi cpat laa call! dunia ini semakin merepek! kalau mau cpat kaya...kena pandai bodek!

0 comments: