Monday, February 2, 2009

Jalan-jalan berjalan

Pagi smlm sodah sampai..dari airport Changi kalau nak ke hotel...kalau naik cab $(dollar)25. kalau naik shuttle bus $9. tapi aku sungguh rare..aku naik MRT..$2.80. jimat! hehe. dari Changi..naik skytrain ke terminal 2, then tukar train yg ada tulis City. jangan lupa tengok sign CITY..bukan Siti..
tren ni benti kat Tanah Merah...train ni nama dia (west lane..kaler ijau map die). kalau nak pegi Erskine Road ada dua jenis tren. satu turun kat China Town. Satu turun kat Tanjung Pagar.So dari Tanah Merah..tukar train naik ke Tanjung Pagar. sampai tanjung pagar..kena jalan dlm 500 meter. cuak gak sbb takut tsalah jalan. kang nak pusing balik mau cramp kaki..pastu...da lama jalan...rasa cam dah sampai..aku pon tanye Cina sorang neh. freindly gak orang kat sini. die pun cakap....kat dpan tu jer...hotelnye tersorok skit. thank god tak jalan lagi jauh..so aku jalan ke arah yang di tunjuk. memang tersorok pon. aku tengok hotel ni dari luar.."cis..buruk btol!". check in & staff die mmg peramah. perghhhh bilik die...giler cantik....tak sesuai untuk yang datang sorang...hahhaa...sangat tak sesuai...apsal? malas nak citer...rahsia. pastu brader tu ckp..kalo nak main internet..kabelnya ada dlm laci...free ker? yup...memang free. bagus btol! aku rate 15 star sbb ada internet free:)

So smlm tak lunch..malas...then aku turun bawah dlm kol 5. makan nasik lauk kambing kari kat kdai mamak+teh tarik (apsal rasa die smacam jek?)....pastu aku jalan ke tanjung pagar...mau ke Orchard Road. dari tanjung pagar...terus bli tiket kat machine (jgn luper tukar duit kecik...at least duit kertas $2)..terus amik tiket ke destinasi..bukan ke interchange station. so aku tersilap smlm..aku ingat kna turun kat city hall. adoi..then kna bli tiket lagi..rugi sehh...padahal pegi Orchard Road dari tanjung pagar..dlm $2.20 jerkk. ceh!...so sampai Orchard..ape lagi..jalan je laa ikut kaki...giler..rasa cam kat Kota Raya laks.... ramai btol FIlipino. So kire smlm aku tergolong gak laaa....hampeh btol. banyak sangat shopping mall kat Orchard Road tu...sampai aku pun pening...nak carik kasut Crocs tapi tak jumpe..kat KL takde saiz L...jalan punya jalan...last2 sampai ke station Summerset. huh! jauh giler..last2 aku patah balik...sbb tak puas ati tak jumpa kasut Crocs...

apsal aku tak kuar ptg neh?ceh..rugi neh ...

0 comments: