Tuesday, February 10, 2009

lompat dan lompat

Keji sungguh rampasan kuasa kat Perak even masa naik cab dari Maxwell Road ke Raffles Hotel pun driver cab dok bcakap pasal Perak. die tanya aku, "sape lagi teruk between Anwar & Najib". so aku jawab, both of them teruk. "I je yang baik". hehhehe. tapi memang hina dol, main rampas kuasa camtu jek. tapi buat apa simpan 'pelacur' dalam parti. dia nak lompat...biarkan. bukan boley pakai pon. hampeh btol! oppps... aku tak berpihak pada mana-mana. aku dok atas line ja. tapi aku bukan lalang. dulu ada member aku tanya, "apa cita-cita kau?". dengan muka slamba..aku jwb, "aku nak jadi YB". BN ke PAS? "aku nak jadi YB BN, cepat sikit kayaaa. kontrek sana,kontrek sini. kaya beb! btol tak?

Sminggu kat Singapore, mula-mula bosan. dah lama aku naik syok plak. tapi tak boley...duit sikit jer ader. makan mahal..naik cab mahal...sumer mahal beb. kalo aku keje pakai SGD...takde masalah..tapi aku kje pakai RM..memang tak sesuai dok lelame kat sana. mula-mula aku nak balik ari sabtu, so aku mintak tukar flight tengahari Sabtu. flight memang dah ditukar..tapi ditukar kol 1455pm ari sabtu. hampeh btol. last-last aku kena berlari ke Changi tukar balik flight aku ke Jumaat malam. cis! burn RM80. banyak tu. kalo makan nasi lemak singgit dah bleh makan untuk 80 hari. then aku naik MRT sampai bedok, jumpa sorang kawan. then die bawak pegi makan..then pegi mount Faber..tengok scenery singapore. pastu die nak hantar aku balik hotel..aku ckp..aku tak ngntuk..hahhaa...so tpaksa laa die bwk aku minum teh sarbat kat arab street. tp sblum tu die bwk aku usha-usha 'tempat baikkk pnyer'. hahhaa....pastu nasihatkan aku...'pegi laa ambik satu..6 bulan lagi dapat HIV'. hampeh btol. hehhee. bagus gak dia neh...sambil2 mlepak..mesti bagi nasihat.

Aku rasa dengan senario lompat parti skang neh..aku rasa seperti mahu melompat jugek. hehhee. tapi kalau aku lompat...sure tidak akan mnyebabkan derhaka kat Sultan. sebab aku mau melompat ke tempat lain. besar sungguh cita-cita aku. manusia mana tak klabu mata kalo dpt nampak duit bkepuk. hahaha. Encik Osman pon klabu mata. tapi tengok keadaaan dulu laaa koots....bukan bleh main lompat jaaa :)

0 comments: