Saturday, February 21, 2009

Back to School

Malam tadik drive ke Selatan. Lepas main bola,terus cabut balik rumah..mandi sekerbau..then terus drive. banyak jugek kereta mlm neh.hmmm. baru je nak sampai Somban.. tetibe jalan jem. apsal neh? takkan jem kot? accident kot ni.hmmm. memang btol accident..ade kete tbabas menghala ke KL. teruk gak keadaan kete tu..tapi empunya kete tak injured nampak nya. ok laa tu. then..drive lagik...baru je lepas Senawang, jem lagikkk. apo pasal laa neh? lorrr..ade accident lagik... ade kete tbalik...sbijik...tebabas laa neh..skali kat depan..ada lagi sbijik yg tgolek...dua bijik remuk skit...fuh...lpas accident yang ke-dua...baru bringat...bahaya neh kalau speeding mlm neh. terus aku stay kat lane tengah. sesekali je ke lane paling kanan. biasanya..aku akan dok lane belah kanan dari KL sampai Selatan. giler. biasa laa mau sampai cepat! :)

So ari ni, aku test pakai template baru. aku cam dah bosan nak menggodek HTML. so aku carik XML pnyer template. senang, bleh taruk page element. tak payah nak susah-susah godek coding html. ini laa template yang paling simple dah tak nyusahkan aku untuk berfikir.ceh, poyo jek! tajuk pun aku dah tukar jadik Politikus& Pop Kultur! sajo jo.

Harap-harap minggu depan aku jadik rajin:). mau ubah tabiat malas aku yang makin mlampau neh. kalo boleh sebat..aku dah sebat aku pnyer malas neh. tadik masa solat Maghrib kat mesjid, tetibe datang idea (nampak sgt tak khusyuk), bagus gak kalo aku amik exam bulan neh. start slow-slow. biar mrangkak...takpe..itu semua pelaburan masa depan. aku pun dah start baca skit-skit pasal CCNA Wireless. itu untuk kickstart jek! untuk bagi semangat! aku nak abiskan 2 paper lagi yang tinggal. lpas tu mungkin bole amik cert CCNA Wireless. aku dah try untuk hilangkan malas aku (aku nak deploy Cisco UC server) tapi server tu plak expired. duh! aku kena kejar teknologi. aku kena rembat semuanya! baru aku ada value! kalo takda value orang senang2 jek nak 'tiaw' kita. orang senang-senang je nak cakap-cakap apsal kita. btol tak?

Dengar critaaa nama aku naik kat sumber manosiaaa punya mulot? dah macam zaman skolah laa plaks. kalo sludup rokok masuk dlm skolah...tiba-tiba nama naik kat warden...last-last kena public canning. hahaha. yay! 'Back to School'. bagi aku...'personal is personal...work is work..& u cannot mix these two things together'. Sinikal laa plaks aku neh. maaf ya!

0 comments: