Sunday, November 30, 2008

Bola Keras

Malam tadi akhirnya main bola lagi. Upset sungguh, bola giler keras...lagi keras dari batu. buat letih je lari sana lari sini, rembat bola ...slow je pegi. cis! tapi takper, at least dapat mengisi masa yang kosong dah mengelakkan aku drp jadi seorang thinker. tapi main bola tadi..giler pancit...standard main..mesti all out...mesti kene kasi penat kaw kaw pnyer...sure aku tdo lena mlm neh. lpas main, aku minta izin nak blah..ahh..malas dok lama-lama...kang jadi pop star plak..macam-macam soklan yang ditanya...bila?di mana? naper?huh! aku bukan salleh yaacob untuk di tanya sedemikian rupa..baik aku blah!

Siang semalam, drive laju ke KL...ke arah Sogo. Megasale dah start,tak bole jadi neh..mesti shopping! sampai je depan Sogo, mak aiiii....banyak giler kete. "sure parking penuh!". memang tepat, Sogo full, Pertama full...semuanya full. adoi, cmana mau shoppping kat sogo? finally aku drive ke arah KLCC, paling dekat. sampai jek dpan LRT Dang Wangi , ada kete bangsa yang gelap neh...slamba je nak kuar then masuk main road. angkat tangan pun tak, senyum pun tak. cis. "Jap lagi ko langgar bontot kete depan!". Suddenly, die bantai bontot BMW. hahhaa...tapi sebab diorg sama kaum..diorg kire settle camtu jerk..hangguk sana...hangguk sini..blah!...masin btol mulut aku.padahal aku tak suka makan kicap!

Sampai KLCC, orang agak ramai. Layan NANDOs sempena makan tengahari yang agak delayed ini hari. Mentang-mentang ada duit berkoyan-koyan dlm bank, kari kapla ikan Bangsar terus dilupakan.hehhee. biasalah manusia. hahhaa. Jalan-jalan usha kasut kat Isetan...perghhh...sumer kasut mahal sehhh...aku minat satu kasut Clarks neh. agak cool design nya. ala-ala MODS. Fuh, kalau pakai kemeja Ben Sherman dgn kasut Clarks tuu..perghhh...memang MODS abis. ahh, aku tanak bli lagi...ekonomi kurang merangsang lagi. agak susah nak cari kasut yang ok dengan tapak kaki. kena cari yang tak meletihkan. aku banyak bjalan, kna cari yg sesuai utk jalan banyak. mungkin Timberland lagi sesuai. tapi itu terlalu kapitalis. abis tuu nak bli kasut apa? ahh finally, kluar Isetan tanpa beli apa-apa. hahha.

Kalau sampai KLCC, jangan lupa singgah Kinokuniya KLCC. harus tengok buku apa yang cool. mula-mula jumpa Carragher Autobiography. Setiap masuk kdai buku, buku pasal bisnes dan investment akan aku cari dulu. tapi hari ni lain, aku mau menjadi intelektual. aku layan buku networking. terjumpa satu buku Wireless Hacking. Nak tau regenye brape? RM567!!!!! giler. memang dunia ini sudah mau tbalik. fuhhh...kalau aku terer hack wireless, aku tulis buku jual Rm257, konpem buku aku paling laris kat alam semesta ni. mungkin alien juga turun datang beli buku aku. sebab nak hack wireless kat rumah jiran sebelah. kah kah kah!

Apsal aku suka ke Kinokuniya? sebab dulu cita-cita aku lpas grad, aku nak keje part time kat situ. tapi tak dapat. kalau keje situ, konpem hari-hari aku rembat buku bwk balik rumah. dah abis baca, aku pulangkan balik. bukan curi..pinjam namanya. hehhee...finally aku kluar KLCC hanya terbeli 2 bijik Roti Boy. adoi. kasut tak dpt..baju tak dpt..belt tak dpt...hurmmm...tapi takpa...aku dapat isi masa kosong ku dengan aktiviti yang agak memenatkan..tapi agak cool bagi orang-orang kl!

0 comments: