Wednesday, November 26, 2008

Monggor Mampir


** Iklan** Malam ini jangan luper tengok bola Liverpool vs Marseille kol 340 am* saper tak tengok memang tak cool!

Ngantuk giler hari ni. kalau ada stor, pejam mata 2,3 saat dalam stor pasti syok. hehehe. 2,3 saat mungkin berlarutan 20 ke 30 minit. itu normal! hehhe.

Tringat zaman blajar dulu (aku mmg ulat buku...baik pcaya), bli nasi campur kat Serdang Raya. Kedai tu nama Monggor Mampir...totally 100% Jawa. Nasi bole amik byk mana korang nak. stok bole mkn 2/3 org pnyer. hahhaha. harga tetap sama! giler baik ati tokey die. semoga dapat pegi Mekah balik hari. itu taktik jimat duit, taktik yang tak mungkin di amalkan bile dah start keje. hahha. bile dah keje kna eksyen skit. makan kena mahal-mahal. minum kat Starbucks, paling koman pun Kopitiam (aku trasa nehh). sial,kutuk diri sendiri!hahhaha.

Taktik makan megi pun bole tahan gak...tapi aku takbley tahan. mana ada zat makan megi tuh! makan suka-suka bole laaa...paling best makan mentah-mentah. fuh! boleh khayal skejap! Ada member neh, punya nak jimat...die makan sekali jer sehari. dah macam orang kat Kepulauan Jawa laa plak mamat neh. tapi skali die amik nasik...fuhhh 'bukit'. memang stok kenyang sampai esok. die memang berjimat..tapi berjimat nak bli komik! cis, memang tak boleh pakai pnyer member.

Dulu aku pnyer ex housemate, kire aku knal-knal camtu je masa kat hostel. dah lama kenal...jadi baik..pastu aku paksa die duk serumah dgn aku. ada satu malam masa zaman hostel dulu. kitorang kluar makan kat tempat paling glamer kat Serdang 'PADANG'. Si mamat neh order nasi goreng pattaya. "bang,jangan taruk sos ye". tibe-tibe nasi die sampai...pastu dahi die berkerut sambil membebel ala-ala Normah Damanhuri. aku tanya, 'apsal?'. pastu ada member cakap...mamat ni tak makan sos. kah kah kah . atas nasik goreng pattaya die penuh dengan hasil seni sos tukang masak. kah kah kah. skali daaa aku slamber je cakap, "ko bleh mati ke kalo makan sos?"...huhuhuhu...member yang duduk smeja sumer dah gabra...takut mamat neh mngamuk...hehhee...aku prasan muka mamat neh dah merah padam dah....tapi aku buat rilek je...hahhahaa...nasib baik die tak curah air kat muka aku...hehhe

Tup Tup Tup...die da kawin...skali skala aku sesat gak kat umah die. 1st word yang bini die sebut kat aku..."laki aku dah makan sos!". kah kah kah. aku tanye arrr member aku...bisik-bisik...'cmana ko da bleh makan sos neh?'. die jawab " bini aku paksa dol! aku nak buat cmana?"

0 comments: