Tuesday, November 25, 2008

Sebelum malam


Teringat zaman tadika (kat blakang umah aku memang ada tadika). Seronok layan main buai, makin dibuai..makin syok! Tapi aku takde lah obses sangat dengan buai. Aku lagi obses dengan lastik burung. Dari tak terer, sampai jadik sniper. hahaha. hobi yang sangat kejam,lebih kejam dari Benito Mussolini. Finally ada satu hari..lpas balik skolah..aku pegi lastik burung kat blakang umah. Perghhh...memang tepat...'gedebuk' burung tu jatuh. aku cepat-cepat pegi carik. tiba-tiba rasa sayu...tengok keadaan burung tu berkecai...tiba-tiba terfikir....'apa yang akan jadik kat anak-anak burung tu?' Mula dari hari tu, aku stop lastik burung...even biawak pun aku tak lastik lagi. kejam btol masa tu. kalo diikutkan cerita Criminal Minds...dah ada potential utk jadi orang jahat tu. hahhaha. teruk btol pengaruh tv!cis!

Aku sangat obses dengan cahaya matahari...cahaya senja...fuhhh...sangat indah....setiap kali pegi pantai...sure kena tengok matahari terbenam...PD, Bagan Lalang, Penang. fuh! dunia ini memang indah..indah seindahnya! but, bukan slalu dapat pegi pantai...skali skala ada cahaya senja...sure akan kena snap cahaya tu...teruk masuk dalam kamera...digital mahupun lomo (bukan homo..homo itu geli..). yaa...lomo....filem lomo ku masih banyak tak dicuci...malas btol nak ke Serdang...hahhaa..terlalu byk kenangan...but don't worry Serdang..i will come!

0 comments: