Thursday, December 4, 2008

Cisco UC Conference

Pagi smlm ada meeting. UC pnyer part kembali berkasi! hahahha. setiap kali customer tanya pasal UC, dengan konfidennya jawab soklan diorg. tapi aku rasa, aku men blasah jerk. prinsip sales no 2 : cakap mesti konfiden. aku rasa kalau diorg tanya soklan sama berulang-ulang, memang sure...menang pasti..akankantoi jawapannya. hahaha. disebabkan ckp yg amat konfiden, maka tengahari dapat upah makan nasi bungkus. memang sedap dan kena time nyer...rasa cam tak cukup. tapi, depan customer kena behave. jangan jadi seperti couple di zaman alam 'baca buku' (nasib baik aku tak baca buku..jadi aku tak terlibat)..huhu, makan kena kontrol ensem..jangan lupa lap mulut dgn tissue skit jer(sipi-sipi)...jangan glojoh..kang awek tak suka..huhu!

Abis makan, ape lagik..chow laaa!

Next destination, Hotel Nikko KL. Ada Cisco UC Conference. Dapat borak-borak dgn few customers sambil layan exhibition booths. Dapat ler cengkadak berbentuk pen. huh, taun ini conference UC tidak cool macam dulu. mungkin diorg kedeng..ataupun diorg save bajet. ada lucky draw...grand prize dapat TV LCD...dan...aku tak cukup lucky untuk dapat tv tu..hahhaa...kalau aku dapat..aku convert die bior jadi DSLR+Lense Cover+Flashlite.baru cool,baru ikut gaya terkini..baru...ahhh malas nak sebut!

Masa balik, sembang dlm kete..sembang2 cerita dalam ofis..hehhee..banyak cerita best. tapi aku tanak citer...kalau cuba rasuah aku dgn basikal BMX pun aku sure tanak...malam itu aku dngar sore yg sangat sweet..sungguh tak tipu!!!..sore siapakah itu?hehhee...ada sedikit nasihat yang berbunyi begini; 'barangsiapa yang berhenti kerja tahun ini, maka masaklah korang taun depannya!' Asal aku cakap camtu? taun depan ekonomi agak suwey. byk kilang dah start buang pkerja...uii...ini sangat bahaya..kena prepare awal2....jgn suke suki benti keje...tunggu ekonomi ok dulu baru benti...tapi kalau korang nak benti jadi nelayan..lantaklah sbb harga ikan tak mempengaruhi ekonomi Amarika...mlalut btol mlm neh.ceh!

0 comments: