Monday, December 8, 2008

Esok Hari Raya

Selamat Hari Raya EidilAdha! esok harus bangun pagi-pagi, kalau boleh sebelum ayam bangun. lagi ok kalau bangun kejutkan ayam-ayam yg tdo kat pokok manggis sbelah umah. suruh diorang berkokok secara selang seli!. pasti jiran sebelah akan koma kena stroke sebab tkejut ayam-ayam tu tetibe ada team choir sendirik. sangat merapu sungguh malam neh!

Alamak! mungkin aku akan kena marah sbb coba-coba sms every 5 minutes...degil btol aku neh...hehehe..alamak...jgn laa maraaah... gurau jeee....heheee..:)

Tanah runtuh sana-sini-sinu buat aku risau. rumah sewa aku kat kawasan berbukit...blakang umah aku ada bukit...risau....mau dibuatnye aku tak lena tdo malam...ooopsss...slalunya bkan lena sgt pun...hehehe...dibuatnye ade landslides...abis aku....tp apartment aku paling jauh dari bukit tuu...dan paling dekat dgn jalan...jauh tak jauh...tak sampai 500 meter pun....if anything happen...memang tak sempat lari...harap-harap semuanya selama..amin!

Pagi tadi aku sempat layan citer 'Hanging Up' kat HBO. citer pasal 3 orang adik bradik yang menhadapi saat-saat akhir hayat bapak die. actually sorang je yang btol jaga bapak die...yang lain sumer pentingkan kerjaya...but suddenly...semuanya brubah bila bapak diorg koma. sambil diorg dok sibuk nak ingat nama pelakon dlm filem..suddenly bapak die sbut nama plakon tuuu...but then..their father pass away lpas sbut nama plakon tu...sangat sedih...but benda ni yang buat diorg rapat balik...rapat seperti masa diorang kanak-kanak...it was awesome movie....it was sad...buat aku terfikir pasal family..pasal kehidupan...bikin aku berair mata...fuh!

Aku tlepas majlis tunang cousin kat Tapah. dah byk kali makcik aku pesan suh singgah tdo umah die kalau nak balik kl dari utara...tapi..aku segan...bukan segan dgn makcik aku..tapi sgan dengan anak-anak die. semuanya ultra cun...tapi tidak cukup rare..hehhee...kakak-kakak aku sumer pegi majlis tu...cuma aku dgn abg jer yg miss....rasa cam terbuang jekkk....tp..aku yg buang diri aku sendiri...isk iskk iskkkk...ahh....hidup ini perlu diteruskan!

Selamat HAri Raya!

1 comments:

kueh bakar said...

selamat hari raya brader...